dimarts, 26 de maig del 2009

Progama electoral IV - Turisme



1.-Programes interregionals per a la identificació de recursos turístics i la seva conversió en productes turístics, sobre la base de les iniciatives conjuntes, el suport mutu i l’intercanvi d’experiències, així com el suport a la promoció i a la comercialització dels productes turístics interregionals. Aquests programes han d’esdevenir un factor de cooperació entre emprenedors i institucions de diversos estats membres i un element clau per facilitar l’equilibri territorial arreu de la UE.

2.-Farem iniciatives per afavorir el posicionament de les marques turístiques europees consolidades, tant en el mercat interior com en els mercats exteriors, que es concretin en accions per a la promoció i la comercialització dels destins turístics europeus.

3.-Promourem ajuts per a les destinacions turístiques madures. Aquelles que van fer un boom als 60, però que avui, malgrat comptar amb actius importants, han quedat amb infraestructures, tant públiques com privades, obsoletes.

4.-Afavorirem el desenvolupament i la millora contínua d’infraestructures i serveis en els destins turístics. En el marc d’aquestes iniciatives, Catalunya ha de poder esdevenir un hub aeroportuari intercontinental, assolir uns ports estratègics que la situïn al capdavant com a origen i destí de creuers a la UE, així com disposar de xarxes viàries i ferroviàries de primer nivell que facilitin l’accés a les zones turístiques. Aquests programes també han de ser especialment sensibles pel que fa a dotar els municipis turístics de recursos suficients que els permetin disposar d’infraestructures i serveis per atendre en les millors condicions els fluxos de visitants generats per la demanda turística.

5.-Programes específics de suport al turisme de natura, al desenvolupament de l’oferta d’allotjament, restauració i comerç en el medi rural, a la creació i desenvolupament d’ofertes de lleure, cultura i esports en les zones d’interior i muntanya i, molt especialment, a la protecció i promoció conjunta dels parcs naturals europeus.

6.-Suport a iniciatives conjuntes en matèria de formació i intercanvi d’alumnes de les escoles d’hosteleria i turisme d’arreu d’Europa, que ens permetin disposar de professionals de primer nivell en el sector.

7.-Mesures en defensa dels viatgers i també dels legítims interessos de les agències de viatges. En aquest sentit, el desenvolupament de la “Implementation of the Air Services Regulations”, - com a conseqüència de la liberalització del transport aeri -, ha de recollir un dels aspectes que les agències de viatges vénen reclamant des de fa temps i que també està especialment orientat a la defensa dels consumidors que no disposin de la garantia que els ofereix una agència de viatges: la necessària solució dels supòsits de cessament de l’operativa o de fallida de les companyies aèries, mitjançant garanties financeres aportades prèviament per aquestes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Afegiu els vostres comentaris