dilluns, 25 de maig del 2009

Programa electoral III - Infraestructures i logística



1.-Treballarem perquè la Unió Europea elabori un nou Pla d’Infraestructures Europeu que permeti un desenvolupament harmònic i coordinat de les infraestructures bàsiques. Aquest nou pla hauria de comprometre cadascun dels estats membres a desenvolupar les actuacions que els pertoquin en els terminis fixats i hauria de fixar la contribució al seu cofinançament per part de la Unió Europea.

2.-Desenvoluparem un fons per cofinançar les infraestructures previstes en el Pla Europeu pel fet de tractar-se d’eixos que facilitin la connectivitat amb la xarxa europea.

3.-Potenciarem el corredor mediterrani viari i ferroviari (València – Barcelona – Móntpeller – Lió – Milà / París) per millorar la connexió de Catalunya amb els principals eixos viaris i ferroviaris d’Europa.

4.-En el marc d’aquest Pla d’Infraestructures Europeu, farem que el corredor ferroviari mediterrani sigui considerat un dels eixos prioritaris de la Unió Europea l’any 2010 i fer possible d’aquesta manera que Catalunya pugui esdevenir la porta d’entrada de les mercaderies al continent.

5.-Farem més permeables els Pirineus a través del desenvolupament de nous corredors de menor capacitat, però necessaris per millorar les condicions de mobilitat de la UE. El corredor mediterrani ha d’estar complementat per un corredor de la Catalunya central (Barcelona – Manresa – Puigcerdà – Rotterdam) i un corredor de ponent (Tortosa - Lleida – Val d’Aran – Tolosa de Llenguadoc – París). Així mateix, millorarem les vies de comunicació transfronteres, des de Portbou a Les, fet que permetrà el desenvolupament d’aquestes zones i una major relació entre la Catalunya sud i la Catalunya nord i Occitània.

6.-Treballarem per tal que l’Estat francès, a través de l’impuls europeu, acceleri les obres de construcció del tram de la línia d’alta velocitat entre Perpinyà i Móntpeller per tal que Catalunya quedi connectada a Europa en el menor temps possible.

7.-La Generalitat ha de liderar la gestió dels aeroports catalans, que configuraran el sistema aeroportuari de Catalunya. Cadascun dels aeroports ha de poder ser gestionat de manera individualitzada i professionalitzada de manera que permeti la presa de decisions específiques i adaptades a les seves necessitats.

8.-Farem dels ports catalans la porta d’entrada de mercaderies a Europa. Paral·lelament, caldrà avançar en la construcció de ports secs o centres intermodals de mercaderies.

9.-Defensarem el Short Sea Shiping o navegació de cabotatge, pel que significa de disminució del trànsit a les grans xarxes viàries europees, i per tant, de millora mediambiental i de competitivitat. Per afavorir-ho, apostarem per mesures com l'Ecobono o bonificació a les empreses que transporten el seus productes per via marítima, tal com ja fa Itàlia.

10.-Afavorirem que els ports catalans acullin noves línies marítimes estables (autopistes del mar) per millorar les nostres connexions amb els ports del mediterrani.

11.-CiU creu que l'aplicació de la Directiva Eurovinyeta a l'Estat Espanyol és una oportunitat per a homogeneïtzar els que paguem peatge i els que no ho fan. En cap cas, però, la transposició de la Directiva no pot suposar cap mena d'increment de la pressió fiscal al sector del transport per carretera.

12.-Treballarem per la unificació en tot l’espai europeu de la senyalització viària. Així mateix, proposarem l'homogeneïtzació de la normativa de seguretat viària per a tots els estats membres.

13.-En l’àmbit del transport per carretera, treballarem per l’homologació de les condicions de seguretat, treball i dels vehicles a tota l’àrea de la Unió.

14.-Principals infraestructures necessàries per connectar Catalunya amb la resta d’Europa:

CORREDOR DE GRAN CAPACITAT: Corredor Mediterrani

Ferroviàries:
- Connexió TGV Estat francès – Barcelona – València. (Inclòs traçat pel Vallès).
- Nova connexió ferroviària segregada: Port de Tarragona – Port de Barcelona – Catalunya Nord pel transport de mercaderies: ample europeu, terminals intermodals al port de Barcelona, al port de Tarragona i als ZAL del Prat i del Far Vilamalla. Trams principals a executar:
* Tram en ample UIC especialitzat per mercaderies Port de Tarragona – Variant de Reus – Nou corredor Reus – Roda ( variant mercaderies Tarragona).
* Ample UIC especialitzat per mercaderies Roda – Castellbisbal – variant de Martorell.
* Construcció nou accés ferroviari Port de Barcelona.
* Ample UIC tercer rail a l’actual línia d’ample ibèric en el tram comprès entre El Papiol i Mollet del Vallès.
* Construcció d’una nova via amb ample UIC al costat de les dues vies actualment existents amb ample ibèric entre Mollet del Vallès i Sant Celoni, per a trànsit de mercaderies.
* Variant per mercaderies a Girona. - Incorporació del tercer rail UIC a l’actual línia d’ample ibèric en el tram compromès entre Girona i Vilamalla.
* Construcció d’un tercer rail UIC a l’actual línia d’ample ibèric en el tram comprès entre Figueres i Portbou. D’aquesta manera, la sortida de les mercaderies cap a la frontera tindria dues opcions (El Pertús i Portbou).
- Construcció d’una estació del TAV a l’Aeroport de Girona, a Vilobí d’Onyar.
Viàries:
- Autovia del Mediterrani (desdoblament N-340 – B-40 (Abrera-Granollers) – N-II fins a la Catalunya Nord), eliminant el Maresme (C-32) com a via de pas preferent.
- Construcció del Quart Cinturó Terrassa - Granollers (autovia 3+3).
- Nou accés viari Port de Barcelona.
Aeroportuàries:
- Construcció nous accessos ferroviaris per a les dues terminals de l’Aeroport del Prat i per a les estacions intermodals.
- Construcció de la ciutat aeroportuària de Barcelona que incorpori hangars de gran volum per oferir servei tècnics a avions de gran envergadura i sigui la llavor d’un clúster d’indústria aeronàutica.
Portuàries:
- Creació d’un Consorci Intermodal per garantir a comodalitat (intermodalitat eficient) dels centres intermodals (ferrocarril/port /carretera). És un avantatge competitiu que poques ciutats europees tenen.
- Ampliació dels serveis del port de Barcelona (horaris, PIF, intermodalitat).
- Reforç de la plataforma logística del Port de Tarragona (horaris, serveis, intermodalitat).
- Ubicació i construcció d’un Moll sec del Port de Barcelona.
- Potenciació del Port de Palamós com a port turístic.

SEGON CORREDOR: Corredor Catalunya Central

Ferroviàries:
- Desdoblament – condicionament Barcelona- Vic- Ripoll- Puigcerdà.
Viàries:
- Xarxa Bàsica d’Autovies de Catalunya (2+2): Desdoblament Eix del Llobregat, desdoblament Eix Ter (Vic – Ripoll – Túnel de Toses).
Aeroportuàries:
- Impuls d’un aeroport per a vols privats amb accessos ràpids a zones d’interès econòmic.

TERCER CORREDOR: Corredor de Ponent

Ferroviàries:
- Estudi enllaç línia Lleida – La Pobla amb l’Estat francès.
Viàries:
- Xarxa Bàsica d’Autovies de Catalunya (2+2): Desdoblament Eix de l’Ebre (Amposta– Lleida), desdoblament itinerari Lleida - Val d’Aran.
- Nova connexió dels Pallars: Eix Diagonal del Pirineus ( Artesa de Segre – Pont de Suert) Túnel de Comiols / Túnel de Perbes.
Aeroportuàries:
- Construcció Aeroport del Pirineu.
- Connexió ferroviària Aeroport d’Alguaire.
Portuàries:
- Desenvolupament del port dels Alfacs/Alcanar com a port comercial.

EIXOS TRANSVERSALS DE CONNEXIÓ

Ferroviàries:
- Desdoblament – condicionament línia Lleida – Mollerussa – Tàrrega – Cervera – Manresa, amb ramals Manresa - Martorell i Cervera – Martorell, via Igualada.
Viàries:
- Xarxa Bàsica d’Autovies de Catalunya (2+2): Desdoblament Eix Transversal.
- Finalització desdoblament (2+2) intinerari Vic – Olot – Figueres.
- Condicionament i millora Eix Pirinenc (N-260) en els següents trams: Xerallo i el Pont de Suert, entre Sort i la Seu d’Urgell, la variant de Ripoll i Figueres-Llançà.
- Nova connexió desdoblada Port de Tarragona – Cantàbric: Tarragona - Móntblanc – A-2.
- Permeabilització peatge de l'AP2 de Lleida a Móntblanc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Afegiu els vostres comentaris